BIGBANG & 2NE1 reshaped the map of Idols!
How will the world map which has already been swept with the Korean wave change in 2011? Kara has just been recovered from their crisis of breaking up and other news of the idols have just intensified the atmosphere of the fierce competition among the Korean idols in Spring. The Korea idol groups and the females groups are facing their greatest war ever regarding the conquering of the Asian markets.
For Japanese fans, they have once been failed for the break up of DBSK but while the girl groups like Girls' Generation and KARA advanced in their market one by one, Korean wave has once again been rampant in Japan. This year, the 'Aces' of YG, BIGBANG and 2NE1 will also be advancing into this market and they have showed their confidence of 'achieving success in Japan'.
The preparation of BIGBANG's comeback after their 2-year break by BIGSHOW has basically finished. After completing their promotion of the new album, they will devote themselves to the promotion in Japan. On the other hand, 2NE1 who gained great popularity after releasing their 1st album last year, they have just enjoyed a 2-week vacation at the beginning of this year which is the treat given by their company before they advance into the Japan market. Now, both BIGBANG and 2NE1 have got themselves ready and started counting their time in conquering the Japan market.
The president of YGE, Yang Hyun Seok has also put forth the following blueprint at the same time while he announced the advancement of BIGBANG and 2NE1 into the Japan market, 'BIGBANG is preparing to hold another round of concerts in Japan starting from May with the target of reaching 160000 fans. Although by now, they have only stayed in Japan for about 1 week to promote, they will employ a more active and aggressive way to promote in Japan in the coming year.'
According to him, BIGBANG and 2NE1 are different from the idol or female groups of the Korean wave nowadays since they would totally concentrate on promoting in Japan with no distraction of doing activities in Korea showbiz for the promotion periods for the two places have already planned beforehand.
He further elaborated, "We had the idea of introducing 2NE1 into the Japan market last year but I thought that as a rookie group, they should have concentrated in the local showbiz. Therefore, we postponed the plan. After they have finished the promotion of their 1st album in Korea, they will be promoting in Japan starting from February." which has revealed how ambitious YGE is towards the Japan market.
Source: Osen
Chinese Translation: 吱吱@ bigbangfamily.com
English Translation: Rice@BigbangWORLD
-----------------------------------------------------------------------------------
Indonesian
Bagaimana peta dunia yang sudah disapu oleh Korean wave akan berubah di tahun 2011? Kara baru saja pulih dari krisis mereka dan berita lain dari idola telah menambah suasana intensif atas kompetisi keras diantara idola Korea musim semi ini. Grup idola Korea dan grup wanita berhadapan dalam perang besar berhubungan dengan target pasar Asia mereka.
Untuk fans Jepang, mereka pernah sekali gagal akan bubarnya DBSK tapi ketika grup seperti SNSD dan KARA menyerang pasar mereka satu persatu, gelombang Korea sekali lagi menyerbu Jepang. Tahun ini, kartu AS milik YG, BIGBANG dan 2NE1 juga akan menyerang pasar ini dan mereka telah menunjukkan kepercayaan diri akan pencapaian sukses di jepang.’
Persiapan comeback BIGBANG setelah 2 tahun oleh BIGSHOW pada dasarnya telah selesai. Setelah menyelesaikan promosi album bari, mereka akan memberikan diri mereka pada promosi di Jepang. Disisi lain, 2NE1 yang meraih popularitas besar setelah merilis album pertamanya tahun lalu, mereka telah menikmati 2 minggu liburan di awal tahun yang diberikan oleh perusahaan mereka sebelum mulai memasuki pasar Jepang. Kini, baik BIGBANG dan 2NE1 telah mendapatkan diri mereka siap dan mulai menghitung mundur hingga masuknya mereka ke pasar Jepang.
Presiden dari YGE, Yang Hyun Seok juga telah mengajukan cetak biru diwaktu yang sama dengan pengumuman akan masuknya BIGBANG dan 2NE1 ke pasar Jepang. ’BIGBANG sedang mempersiapkan tahap baru untuk menyelenggarakan konser di Jepang mulai Mei dengan target pencapaian 160.000 fans. Walaupun sebelumnya, mereka hanya tinggal di Jepang satu minggu untuk promosi, serakang mereka akan lebih aktif dan agresif untuk promosi di Jepang tahun baru ini.’
Menurutnya, BIGBANG dan 2NE1 adalah berbeda dengan grup wanita lainnya di Korea akhir-akhir ini karena mereka akan konsentrasi penuh promosi di Jepang tanpa ada gangguan aktivitas di dunia hiburan Korea selama periode promosi untuk dua tempat sudah direncanakan sebelumnya.
Ia akhirnya menggabungkan, “Kami punya ide memperkenalkan 2NE1 ke Jepang tahun lalu tapi karena mereka masih grup baru, mereka harus berkonsentrasi dulu di dunia hiburan lokal. Untuk itulah kami menunda rencana itu. Setelah menyelesaikan promosi album pertama di Korea, mereka akan mulai promosi di Jepang mulai Februari.“ yang menunjukkan besarnya ambisi YGE pada pasar Jepang.
Source: Osen via @YGL
Chinese Translation: 吱吱@ bigbangfamily.com
English Translation: Rice@BigbangWORLD
Indo Translation: Marsha@VIPindonesia
Tidak ada komentar:
Posting Komentar